onsdag, november 01, 2006

At cykle er sjovt

En lidt mærkelig overskrift i dag, hvor sneen pisker ned og stormen er ved at vælte flagstangen lige overfor og hjemturen truer. Men alligevel for mig en vigtig konklusion. Når jeg cykler blir verden mere enkel, de personlige problemer fortoner sig bag kravet om at træde i pedalerne. Det er lettere at glemme alle de ting, som kan holde mig vågen om natten, eller i hvert fald lettere at skubbe dem i baggrunden. Og måske vigtigere endnu; når jeg får brugt kroppen og lidt muskler på cyklen så er jeg i klart bedre humør. Jeg får lavet mere her på arbejde, taler pænere til kollegerne og er da osse i bedre humør derhjemme, osse selvom det kun er katten, der har glæde af det.
Så nu har jeg bestilt overtræk til skoene, hue til ørerene og nye handsker, så kan det blive så koldt det vil. Planen er at blive ved med at cykle også her i de mørke måneder.

I'll be back

Ingen kommentarer: