onsdag, januar 23, 2008

Gentagelse fremmer forståelsen


Det med gentagelser, er normalt ikke fremmed for mig. Hver gang jeg synes jeg har en god ide, eller har fundet på noget nyt og smart, så gentager jeg det i det uendelige - hver gang! Når jeg her kan gentage mig selv, så gør jeg det naturligvis også gerne. Et af mine yndlingsofre har været Naser Khader, måske kun overhalet af Pia Kærsgaard. Og her er det at gentagelse åbenbart fremmer forståelsen, eller i hvert fald understreger, hvad der allerede dengang var åbentlyst. Jeg beskrev for nogen tid siden Naser og hans Ny Alliance som ingenting, uden noget på, og forundrede mig dybsindigt over partiet og dets væsen her http://rasmus-modsat.blogspot.com/2007/05/khader-og-co.html.
Begivenhederne i dag kan kun kalde på gentagelsens glæde. Naser og Ny Alliance er skabt som støtteparti for Anders Fogh og så er den ikke længere. Ligegyldig hvor mange han kan væve om et nyt indhold i aftalen, som han altså ikke støtter, så er kun støtten til aftalen mellem VK og O tilbage. Faldet er de fine ord om Nok er Nok og om et udgøre et alternativ til Pia K. Nu sidder Naser hvor vi forventede - i lommen på samme Pia og Anders.
I'll be back


Ingen kommentarer: