lørdag, september 20, 2008

Anna



Velkommen til verden, sådan lød en af fortidens landeplager med drivende dansk sentimentalitet. Men at se mit barnebarn, Anna nænsomt hold af den stolte fader, det er stort og pludselig skifter verden karakter. For mig, for Rune og for Linda. Med Anna følger diktaturet, farvel til friheden, farvel til selv at kunne planlægge sin tid, sit arbejde og sin økonomi. En lille ny som Anna er en udfordring for hendes forældre, men også for hendes farfar. Godt nok er jeg stolt som en pave over titlen, men den minder mig også om at medens Anna er på vej ind i manegen, er jeg på vej ud.
Sjovt er det nu at stå med sådan en lile størrelse igen, havde næsten glemt hvor ubehjælpsomme de kan være, hvor små og hvor krævende. Sjovt også at jeg egentlig godt kunne huske hvordan det nu var man holdt, at hovedet tilsyneladende ikke sad fast og at hun lå godt med hovedet over min skulder. Det er da trods alt næsten 30 år siden jeg sidst sad med en helt nyfødt og tænkte tanker om hvilket liv, der nu lå foran hende og for mig selv.


I'll be back

Ingen kommentarer: