mandag, juli 17, 2006

Based on a true story

Nogen gange sku man bare være blevet i seng, holdt snotten for sig selv eller overhovedet ikke bildt sig ind at man var til noget. Sådan en dag var mandag d. 17. juli.

Efter mange genvordigheder var jeg endt med at skulle en uge til Madeira, rejsen købt og betalt. Kufferten fyldt, pas og billet klar. Afgang 04.30 fra Ishøj med min lokale taxikammerat (der ikke ku få startet sin taxa fordi han havde glemt at slukke for lyset) Nå, jeg kom alligevel som planlagt til Kastrup og kom nogenlunde hurtigt til indcheckningsskranken, men så gik det ellers galt. Den stakkels dame ku ikke finde mit navn på passagerlisten, vi snakkede meget frem og tilbage og hun forsøgte sig med lignende navne – uden held. Så var det hun kom til at kigge på datoen. Ikke d. 17. men d. 24. stod der gudhjælpemig (det var ikke helt sådan jeg tænkte det, men her får du den redigerede version), men 24. stod der.
På en eller anden måde var det lykkedes mig, eller komputteren (uden tvivl på vegne af Fogh, Bush, Osama Bin Laden eller Olmert) at flytte afrejsedagen en uge frem, uden at jeg havde opdaget det.
Altså ikke så meget at gøre. Snige mig ud og finde en taxi hjem til Ishøj. Facit: Op kl. 4.00 og betale sammenlagt kr. 650 for at køre frem og tilbage til Kastrup. Og så det værste, at skulle fortælle kattepasser, familie og venner og ikke mindst taxakammeraten, at jeg altså stadig sad i Ishøj. Og så ikke et ord om blodtrykket eller humøret.

Og så lidt om hvorfor det måske ikke var så overraskende endda:
Jeg ville oprindelig på en rundtur i Indien og op i Indisk Tibet, spændende og fascinerende – desværre var rejsen altså bare udsolgt da jeg fik snøvlet mig sammen til at bestille. Så var næste mål ønsketuren til Galapagos, men på trods af hjemmesidens forsikringer havde den tur også være udsolgt siden vinter.
Næste bud var Borneo. Vilde aber, papegøjer, havskilpadder og regnskov.Det var ovenikøbet muligt, om end besværligt. Desværre voksede besværet og rejseselskabet endte med at hæve prisen med næsten 50 % - og så sagde jeg fra.
Når det så ikke engang kan lykkes mig at bestille en simpel charterrejse til et snoldet hotel på en portugisisk ø lidt ude i Atlanten, så er det jeg begynder at tro, jeg har behov for professionel hjælp.

I'll be back

Ingen kommentarer: