onsdag, august 22, 2007

Politik og forudsigelig kedsomhed


Lige nu går valgtrommerne, spørgsmålet er ikke om, men hvornår han udskriver valget. Og al almindelig fornuft synes afblæst. Mit eget parti udlover rettigheder til borgerne, en masse af slagsen, Anders Fogh det samme, men med andre ord og 50 milliarder på kant. Bent B lover skattelettelser og Connie snakker om grønne afgifter. Pia er ikke tilfreds, men hvis nu pensionisterne og plejepersonalet, så måske alligevel. Margrethe vil bare gerne ind i varmen. Naser er lykkelig, for nu behøver han ikke have en egen politik, han skal bare kommentere de andres så kan han ellers leve på populariteten. Tilbage er SF og Enhedslisten, der bare er sure og vil trække Socialdemokratiet til venstre. Til venstre for hvad, må man spørge, venstre med stort eller lille V?
Kan man ikke tillade sig et lettere verdensfjernt suk og antyde, at det ikke rager mig så voldsomt, selvom det da bestemt burde optænde mig af den hellige ild og kampgejst.
Jeg hører til flokken, der vrider tæerne af led, hver gang Pia K eller nogle af hendes kompaner toner frem på skærmen eller i avisen. Er umådelig træt af Anders Fogn og hans afvisning af en hver form for politisk debat. Træt af Helles tilsyneladende manglende mod, til at foreslå egentlige ændringer. Socialdemokraterne tror pt. at regeringsmagten ligger hvor Venstre står, blot med nye ansigter. Og jeg er ved at brække mig over de radikales holdningsløse leflen for hvem, der tilbyder mest.
Hvad så, blive hjemme, slukke for TV'et eller gøre min borgerpligt i partiet. Det ender nok med det sidste, om ikke andet så for at vise, at vi stadig er her.
Og så har jeg et lille familiært problem, min søn er kandidat for de Radikale, mener noget af det partiet går til valg på og er i øvrigt en ganske fornuftig fyr, når det altså ikke lige drejer sig om valg af politisk parti. Så jeg kan da altid følge med i hans valgkamp og heppe lidt fra sidelinien. Så hvis du bor på Frederiksberg og kunne finde på at stemme radikalt, så er der her et ikke helt umuligt bud.
Du kan finde ham her, http://www.radikale.dk/CMS/forside03.aspx?SiteID=4340, men lad være med at sige, du havde det fra mig!

I'll be back

1 kommentar:

Rune Heiberg Hansen sagde ...

Hej

Her må sønnen vist have ret til en lille kommentar ;-)

Jeg må nok indrømme, at det er at kaste med kampesten mens man bor i et drivhus, når man som socialdemokrat beskylder andre for leflen. Helle T og co. har ikke gjort andet siden de kom til fadet.

Og radikal leflen? Regeringen har fremlagt et meget lille men meget hypet skatteforslag, der dog trods alt baserer sig på rigtige tanker, nemlig at skatten på arbejde skal ned, mens miljøafgifterne skal op. Når vi radikale selv har fremlagt forslag med lignende tanker - bare i fuld størrelse, så kan vi da kun være basalt positive.

For få dage siden afviste V tanken om at bruge skatten til styrke miljøet. Fogh og Thor P har gentagende gange afvist at omlægge skatten, for at skaffe flere hænder på arbejdsmarkedet. For en uge siden afviste Conny Hedegaard, at en 20 % stigning i miljøafgifterne ville påvirke vores adfærd, nu mener hun, at en mikroskopisk regulering vil redde klimaet. Så regeringens læringskurve er end dog meget stejl. Og det skal da opmuntres.

Men én ting om os radikale har du da ret i - vi har nu fået en rigtig god kandidat på Frederiksberg ... :-)

kh

Rune